onsdag 29 februari 2012

En tankeställare till folket

Jag har skolios som nästan inte syns, inte ens när jag går på stranden och har bikini, ingen kan se att jag har ständig värk på hela min högra sida utav kroppen, jag ser ut som vem som helst som inte har ont, men bara för att det inte syns så ska man inte ta någon förgivet och detta borde alla ha i bakhuvudet.

 
Bild tagen från, vårdguiden.

Tänk vad man belastar kroppen fel när man ser ut såhär innuti. Belastningskador och muskel värk är vidrigt, mycket i kroppen kommer i klämm och allt blir fel.

Jag har träffat unga människor som har väldigt ont när jag gått till rehab och deras historier är förskräckliga, ingen förståelse på arbeten, skola, ute i lokaltrafiken, ute på stan, från läkare m.m.. Bara för att smärtan inte syns! Jag känner igen mig och kan inget annat än bli arg, vi som har något problem som är dolt får alltid försvara oss och förklara saker hit och saker dit, varför man inte jobbar, varför man inte pluggar. varför man ibland inte orkar gå ut, varför man inte lämnar plats åt andra människor som "behöver sitta mer än du", varför man inte är mer aktiv, social m.m m.m m.m.....


Söker absolut INTE sympati, eller tycker synd om mig själv, bara en tankeställare till människor som ska ha så fruktansvärt mycket konstiga åsikter om saker och ting de inte vet något om.

Kramis <3