onsdag 19 februari 2014

BARCELONA :)

Allt va helt perfekt i Barcelona, kunde inte haft det bättre eller mer tur med vädret, runt 20 grader varje dag men mot kvällarna blev det kallare. Strosade runt och bara mös, kollade lite shopping ( dock gillar inte min pojkvän det så mycket, haha ) men det va helt underbart att bara gå omkring, och det vi gjorde mest va nog att äta.
 
Några måsten i Barcelona!!
 
Gå på match i campnou, va verkligen mäktigt och en upplevelse för livet.
 
 
Stranden Barceloneta, vi besökte endast denna strand då det inte va badväder och vi bara åkte en weekend, men jag vet att det finns andra bra stränder också. Men det va verkligen mysigt här, massa restauranger och cafer överallt! Om man vill se rörelse och gå en strandprommis så ska man åka hit.


Åk till den mysiga staden Gracia, och gå till det gamla torget, här satt vi i solen i ett antal timmar och bara mööös, väldigt mysig stad och go fika. ( på bilden jag är med på så sitter vi i gracia)
 
Innan man kommer ner till stranden Barceloneta så finns det en hamn också som ni ser på bilden under, va super mysigt att bara gå omkring där. Och ät räkor!! SJUKT goda och rökiga, men dock lite dyra. Dessa räkor åt vi på restaurangen TAPA TAPA.



Sedan har dem en cool fontän som typ dansar till musik med massa olika färger, romantiskt om man är ute efter något sådant :) den ligger i montjuic, precis där vi bodde.

(bild tagen från google)

Sedan gick vi en del mitt i City, kollade lite butiker bla, bershka som e min favorit. Men ärligt talat fanns det mysigare ställen. Något som va lite kul va dock saluhallen de hade mitt i stan, jätte stor där de sålde massor av mumsiga saker.

Vi åkte även till 2 st jätte stora centrum som låg en bit utanför stan, där de hade forever21 och primark. Men jag hittade inte mycket, bara lite krims krams. Sparar mig till Londons shopping också ;)

Har en hel del bilder, men har inte orkat lägga in alla i datorn ännu :) Har bara haft det oförskämt bra!!!  <3<3